×
SAĞLIK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ

SAĞLIK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ

SAĞLIKTA KALİTE, AKREDİTASYON VE ÇALIŞAN HAKLARI DAİRE BAŞKANLIĞI

×

  • Hakkımızda
  • Organizasyon ve Teşkilatımız
  • Daire Başkanı
  • Dairemiz Görev Alanları
  • Birim Görev Alanları

  • Kanun
  • Yönetmelik
  • Yönerge
  • Genelge
  • Talimat
  • Arşiv
Türkiye Sağlıkta Kalite Sistemi

  • Sağlıkta Kalite Standartları (SKS)
  • Rehberler
  • Sağlıkta Performans ve Kalite Dergisi
  • Kongre Yayınları
  • Arşiv

  • Sağlık Bakanlığı Kurumsal Kalite Sistemi
  • ​Türkiye Hasta Güvenliği Bildirim Sistemi
  • Türkiye Sağlıkta Çalışan Güvenliği Bildirim Sistemi
  • Türkiye Sağlıkta Kalite Göstergeleri Sistemi
İletişim
  • Site Haritası
Atatürk
https://shgm.saglik.gov.tr

SAĞLIK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ

SAĞLIKTA KALİTE, AKREDİTASYON VE ÇALIŞAN HAKLARI DAİRE BAŞKANLIĞI

  • Anasayfa
  • Kurumsal
    • Hakkımızda
    • Organizasyon ve Teşkilatımız
    • Daire Başkanı
    • Dairemiz Görev Alanları
    • Birim Görev Alanları
      • Sağlıkta Kalite Standartları Birimi Görev Alanı
      • Sağlıkta Kalite Göstergeleri Birim Görev Alanları
      • Sağlıkta Kalite Değerlendirmeleri Birimi Görev ...
      • Sağlıkta Akreditasyon ve Uluslararası İlişkiler ...
      • Klinik Kalite Birimi Görev Alanı
      • Sağlıkta Kalite Yayınları ve Etkinlik Yönetim ...
      • Hasta ve Çalışan Güvenliği Birimi Görev Alanı
  • Mevzuat
    • Kanun
    • Yönetmelik
      • Sağlıkta Kalitenin Geliştirilmesi ve Değerlendirilmesine ...
      • Sağlık Bakanlığı Sertifikalı Eğitim Yönetmeliği
      • Sağlık Alanı Sertifikalı Eğitim Standartları
    • Yönerge
      • Arşiv
    • Genelge
    • Talimat
      • SKS Öz Değerlendirmeleri
      • Evde Sağlık Hizmetlerinde Kalite Çalışmaları
    • Arşiv
      • Sağlık Hizmeti Kalitesinin Geliştirilmesi ve ...
      • Sağlıkta Performans ve Kalite Yönergesi (2011)
      • Hasta ve Çalışan Güvenliğinin Sağlanmasına Dair ...
      • Sağlıkta Performans ve Kalite Yönergesi (2010)
  • Türkiye Sağlıkta Kalite Sistemi
  • Yayınlar
    • Sağlıkta Kalite Standartları (SKS)
      • Güncel Standartlar
      • Arşiv (SKS Standartları)
    • Rehberler
      • SKS Rehberleri
      • Hasta Güvenliği Rehberleri
      • Arşiv (SKS Rehberleri)
    • Sağlıkta Performans ve Kalite Dergisi
      • Amaç ve Kapsam
      • Araştırma ve Yayın Etiği
      • Yayın Politikası
      • Etik Politika
      • Yazım Kuralları
      • Hakemlik ve Değerlendirme Süreçleri
      • Hakem Kurulu
    • Kongre Yayınları
    • Arşiv
      • Performans-Kalite ve Hasta Güvenliği Ajansı
      • Eğitim Dokümanları
      • Diğer Yayınlar
  • Dijital Uygulamalar
    • Sağlık Bakanlığı Kurumsal Kalite Sistemi
    • ​Türkiye Hasta Güvenliği Bildirim Sistemi
    • Türkiye Sağlıkta Çalışan Güvenliği Bildirim Sistemi
    • Türkiye Sağlıkta Kalite Göstergeleri Sistemi
  • İletişim
  • Anasayfa
  • Duyurular
  • 2023 SKS Değerlendirmelerinde ...
Yazıyı Büyüt Yazıyı Varsayılan Yap Yazıyı Küçült
Yazdır

Öne Çıkanlar

  • Otizm Spektrum Bozukluğu Sağlık Olgusu gösterge ... 04 Mart 2025
  • Sağlıkta Performans ve Kalite Dergisi 21. Cilt ... 01 Ekim 2024
  • SKS Gösterge Yönetimi Rehberi (Sürüm 3) Güncellendi 04 Haziran 2024
  • Sağlıkta Performans ve Kalite Dergisi 21 nci Cilt ... 30 Mayıs 2024

  • X de paylaş
09 Ekim 2024

SKS Hastane (S.6.1) seti Kurumsal Hizmetler boyutunda yer alan “KKU06 Klinik yönetişim ile ilgili süreçler tanımlanmalıdır.” standardının uygulanması ve değerlendirilmesine ilişkin bilgilendirme dokümanı ekte sunulmuştur. 
Bununla birlikte, 2023 yılı değerlendirmelerinde standardın tamamı değerlendirilmeyecek olup, bu dönem izlenecek yol aşağıda belirtilmiştir:

2023 Yılı Değerlendirmelerinde İzlenecek Yol:
Kurumlarımızın, KKU06 standardına yönelik 2023 yılı değerlendirme döneminde sadece aşağıdaki hususlar değerlendirilecektir:

   ● 2019/15 sayılı Genelge ve Klinik Kalite Uygulama ve Veri Kalitesi İyileştirme Rehberi kapsamında Klinik Kalite İyileştirme Komitesinin kurulması
     ᴼ Kurumsal ya da ulusal düzeyde elde edilen sonuçlar Klinik Kalite İyileştirme Komitesi tarafından ilgili branşların katılımı ile analiz ediliyor mu?
   ● Komite tarafından sağlık olguları ve göstergelere yönelik gerçekleştirilen düzenli toplantılar ve analizler
     ᴼ Veri kalitesi yeterli mi? (Ulusal ekranlardaki payda değerleri ile kurumdaki değerler uyumlu mu? 
     ᴼ Sonuçlar gerçek değerleri ne kadar yansıtıyor?
     ᴼ Veri kalitesi yeterli değil ise bunun için bir iyileştirme planlanmış ya da uygulanmış mı?
     ᴼ Veri kalitesi yeterli ancak hedef değerden sapma var ise, sebepleri analiz edilmiş mi?
   ● Toplantılarda alınan düzeltici önleyici faaliyet kararlarının uygulanıyor olması
     ᴼ Gerekli ise klinik sonuçların iyileştirilmesine yönelik düzeltici önleyici faaliyetler belirlenmiş mi?
     ᴼ Bu faaliyetler uygulanıyor mu?
   ● 2021-2022 yılı Kolorektal Kanser Klinik Kalite raporlarına yönelik geribildirim süreci kapsamında yapılan çalışmalar kayıt altına alınmış mı?
   ● Bakanlık tarafından yayınlanan klinik protokol ve rehberler (Kolorektal kanser klinik protokolü, inme klinik protokolü vb.) veya uluslararası protokoller kurum tarafından takip ediliyor mu?
Kurumun, sağlık olgusu bazında yaptığı çalışmalar kapsamında yukarıdaki soruların yanıtları aranır.

Önemli Notlar:
   ● 2023 yılı değerlendirme döneminde E grubu hastaneler bu standarttan muaf tutulacaktır. 
   ● Kolorektal Kanser Klinik Kalite Raporları, yalnızca SİNA ekranlarında verisi bulunan kurumlarımızın kullanımına açılmıştır. Kurumlar Kolorektal Kanser Klinik Kalite raporlarını SİNA ve SBYS verilerini karşılaştırarak incelemeli, veri kalitesini değerlendirmeli gerekli ise veri kalitesini iyileştirmeye yönelik çalışmalar yapmalıdırlar. 
   ● Türkiye Klinik Kalite Programı çerçevesinde takip edilen ve henüz SİNA ekranlarında raporları yayınlanmayan diğer sağlık olgularının raporları kullanıma sunulana kadar kurumlarımız SBYS üzerinde elde ettikleri pay ve payda değerleri üzerinden bir inceleme yapıp veri kalitesini değerlendirmeli, gerekli ise veri kalitesini iyileştirmeye yönelik çalışmalar yapmalıdırlar.
   ● Kurumların yukarıda bahsi geçen çalışmaları gerçekleştirmiş olması standardın karşılanıyor olması için gereken yeterliliklerdir. (Örneğin, kurum tüm çalışmaları yapmış, ancak gösterge bazında hedef değerlere ulaşamamış. Bu durum kurumun standardı karşılamıyor anlamına gelmemektedir. 
   ● Klinik kalite programı kapsamında kurumsal düzeyde ölçülen klinik kalite göstergeleri UBK kodu ile tanımlanmıştır. UB kodlu olan göstergeler il ve ülke genelinde ölçülecek ve izlenecek olan göstergelerdir. Güncel göstergelere Başkanlığımız uhdesinde bulunan Klinik Kalite web sayfasında bulunan Sağlık Olguları Gösterge Kartları linkinden ulaşılabilmektedir.

Ek 1: SKS'de Klinik Yönetişim Bilgilendirme Dokümanı için tıklayınız.

SAĞLIK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
SAĞLIKTA KALİTE, AKREDİTASYON VE ÇALIŞAN HAKLARI DAİRE BAŞKANLIĞI
Hızlı Menü
  • Kurumsal
  • Mevzuat
  • Türkiye Sağlıkta Kalite Sistemi
  • Yayınlar
  • Dijital Uygulamalar
  • İletişim
Kongreler, Eğitimler ve Toplantılar
  • Kongreler
  • SKS Değerlendiricisi Sertifikalı Eğitim Programı
  • SKS Uzaktan Online Eğitim
  • İl Sağlık Müdürlüğü Eğitimleri
  • Toplantılar
  • Arşiv
Yayınlar
  • Sağlıkta Kalite Standartları (SKS)
  • Rehberler
  • Sağlıkta Performans ve Kalite Dergisi
  • Kongre Yayınları
  • Arşiv

Üniversiteler Mahallesi Şehit Mehmet Bayraktar Caddesi No:3 Çankaya/Ankara 0(312) 585 25 81

Copyright © 2025 T.C. Sağlık Bakanlığı Tüm hakları saklıdır.