●Sağlık kurum ve kuruluşlarında hasta ve çalışan güvenliği, hasta ve çalışan memnuniyeti, verimlilik, etkinlik ve etkililik hususlarını esas alan kalite standartlarının geliştirilmesi
 ●Mevcut kalite standartlarında gerekli revizyon çalışmalarının yapılması
 ●Sağlıkta Kalite Standartlarına ilişkin uygulama rehberleri ve özgün uygulama yöntemlerinin geliştirilmesi 
 ●Sağlıkta Kalite Standartları ve Uygulama rehberlerine ilişkin paydaş ve uzman görüşlerinin alınmasını ve değerlendirilmesinin koordine edilmesi
 ●Görev alanı ile ilgili uluslararası gelişmelerin ve faaliyetlerin takip edilmesi
 ●Hasta ve çalışan geri bildirimlerine ilişkin anketler ve uygulama rehberlerinin oluşturulması 
 ●Görev alanı ile ilgili eğitimlerin düzenlenmesi
 ●İdarece verilen diğer görevlerin yürütülmesi