●Sağlık kurum ve kuruluşlarında hasta ve çalışan güvenliği, hasta ve çalışan memnuniyeti, verimlilik, etkinlik ve etkililik hususlarını esas alan kalite standartlarının geliştirilmesi
●Mevcut kalite standartlarında gerekli revizyon çalışmalarının yapılması
●Sağlıkta Kalite Standartlarına ilişkin uygulama rehberleri ve özgün uygulama yöntemlerinin geliştirilmesi
●Sağlıkta Kalite Standartları ve Uygulama rehberlerine ilişkin paydaş ve uzman görüşlerinin alınmasını ve değerlendirilmesinin koordine edilmesi
●Görev alanı ile ilgili uluslararası gelişmelerin ve faaliyetlerin takip edilmesi
●Hasta ve çalışan geri bildirimlerine ilişkin anketler ve uygulama rehberlerinin oluşturulması
●Görev alanı ile ilgili eğitimlerin düzenlenmesi
●İdarece verilen diğer görevlerin yürütülmesi