×
SAĞLIK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ

SAĞLIK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ

SAĞLIKTA KALİTE, AKREDİTASYON VE ÇALIŞAN HAKLARI DAİRE BAŞKANLIĞI

×

  • Hakkımızda
  • Organizasyon ve Teşkilatımız
  • Daire Başkanı
  • Dairemiz Görev Alanları
  • Birim Görev Alanları

  • Kanun
  • Yönetmelik
  • Yönerge
  • Genelge
  • Talimat
  • Arşiv
Türkiye Sağlıkta Kalite Sistemi

  • Sağlıkta Kalite Standartları (SKS)
  • Rehberler
  • Sağlıkta Performans ve Kalite Dergisi
  • Kongre Yayınları
  • Arşiv

  • Sağlık Bakanlığı Kurumsal Kalite Sistemi
  • ​Türkiye Hasta Güvenliği Bildirim Sistemi
  • Türkiye Sağlıkta Çalışan Güvenliği Bildirim Sistemi
  • Türkiye Sağlıkta Kalite Göstergeleri Sistemi
İletişim
  • Site Haritası
Atatürk
https://shgm.saglik.gov.tr

SAĞLIK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ

SAĞLIKTA KALİTE, AKREDİTASYON VE ÇALIŞAN HAKLARI DAİRE BAŞKANLIĞI

  • Anasayfa
  • Kurumsal
    • Hakkımızda
    • Organizasyon ve Teşkilatımız
    • Daire Başkanı
    • Dairemiz Görev Alanları
    • Birim Görev Alanları
      • Sağlıkta Kalite Standartları Birimi Görev Alanı
      • Sağlıkta Kalite Göstergeleri Birim Görev Alanları
      • Sağlıkta Kalite Değerlendirmeleri Birimi Görev ...
      • Sağlıkta Akreditasyon ve Uluslararası İlişkiler ...
      • Klinik Kalite Birimi Görev Alanı
      • Sağlıkta Kalite Yayınları ve Etkinlik Yönetim ...
      • Hasta ve Çalışan Güvenliği Birimi Görev Alanı
  • Mevzuat
    • Kanun
    • Yönetmelik
      • Sağlıkta Kalitenin Geliştirilmesi ve Değerlendirilmesine ...
      • Sağlık Bakanlığı Sertifikalı Eğitim Yönetmeliği
      • Sağlık Alanı Sertifikalı Eğitim Standartları
    • Yönerge
      • Arşiv
    • Genelge
    • Talimat
      • SKS Öz Değerlendirmeleri
      • Evde Sağlık Hizmetlerinde Kalite Çalışmaları
    • Arşiv
      • Sağlık Hizmeti Kalitesinin Geliştirilmesi ve ...
      • Sağlıkta Performans ve Kalite Yönergesi (2011)
      • Hasta ve Çalışan Güvenliğinin Sağlanmasına Dair ...
      • Sağlıkta Performans ve Kalite Yönergesi (2010)
  • Türkiye Sağlıkta Kalite Sistemi
  • Yayınlar
    • Sağlıkta Kalite Standartları (SKS)
      • Güncel Standartlar
      • Arşiv (SKS Standartları)
    • Rehberler
      • SKS Rehberleri
      • Hasta Güvenliği Rehberleri
      • Arşiv (SKS Rehberleri)
    • Sağlıkta Performans ve Kalite Dergisi
      • Amaç ve Kapsam
      • Araştırma ve Yayın Etiği
      • Yayın Politikası
      • Etik Politika
      • Yazım Kuralları
      • Hakemlik ve Değerlendirme Süreçleri
      • Hakem Kurulu
    • Kongre Yayınları
    • Arşiv
      • Performans-Kalite ve Hasta Güvenliği Ajansı
      • Eğitim Dokümanları
      • Diğer Yayınlar
  • Dijital Uygulamalar
    • Sağlık Bakanlığı Kurumsal Kalite Sistemi
    • ​Türkiye Hasta Güvenliği Bildirim Sistemi
    • Türkiye Sağlıkta Çalışan Güvenliği Bildirim Sistemi
    • Türkiye Sağlıkta Kalite Göstergeleri Sistemi
  • İletişim
  • Anasayfa
  • Duyurular
  • Basın Duyurusu (Kalite Dersinin ...
Yazıyı Büyüt Yazıyı Varsayılan Yap Yazıyı Küçült
Yazdır

Öne Çıkanlar

  • Otizm Spektrum Bozukluğu Sağlık Olgusu gösterge ... 04 Mart 2025
  • Sağlıkta Performans ve Kalite Dergisi 21. Cilt ... 01 Ekim 2024
  • SKS Gösterge Yönetimi Rehberi (Sürüm 3) Güncellendi 04 Haziran 2024
  • Sağlıkta Performans ve Kalite Dergisi 21 nci Cilt ... 30 Mayıs 2024

  • X de paylaş
21 Ekim 2024

Sağlık Hizmetlerinde Kalite Dersi YÖK Sağlık Meslekleri Müfredatına Eklendi

Sağlık hizmetlerinin temel hedefi, toplumun sağlık düzeyini yükseltmek ve topluma daha kaliteli sağlık hizmeti sunulmasını sağlamaktır. Sağlık çalışanlarının bu hedefi gerçekleştirebilmeleri için ileri düzeyde mesleki bilginin yanında, sağlıkta kalite kavramları ve uygulamaları hakkında yeterli bilgi ve beceri düzeyine sahip olması gereklidir. Bu nedenle sağlık çalışanlarına, asli görevlerinin bir parçası olarak kalite bilinci ve inancını sağlayacak düzeyde eğitim verilmesi önem arz etmektedir.

Ülkemizde, 2003 yılında hayatımızın temel yapısı olan sağlık konusunda köklü bir değişim gerçekleştirmek amacıyla “Sağlıkta Dönüşüm Programı (SDP)” hazırlanarak yürürlüğe girmiştir. Hazırlanan bu program ile sağlık sektöründe çözümlenememiş, çözülmedikçe büyümüş bu nedenle de asla değiştirilemez olarak algılanan sorunlara yeni bir bakış açısıyla çözüm bulmak amaçlanmış ve bilindiği üzere bu dönüşüm programı sağlık sektörünü bütün boyutları ile ele almak üzere toplam 8 bileşende oluşturulmuştur. Bu 8 bileşenden biri ise “Nitelikli ve Etkili Sağlık Hizmetleri için Kalite ve Akreditasyon” dur.

Bu bileşen ile sağlık sektöründe hizmetin kabul edilebilirliğinin ve standardının çok önemli önemli olduğu, hizmet sunum süreci ve elde edilen çıktıların değerlendirildiği bir kalite sisteminin kurulması gerekliliği gündeme gelmiştir. Tüm bu gelişmeler neticesinde Bakanlığımız nitelikli ve etkili sağlık hizmeti sunumu için kalite ve akreditasyon çalışmalarını başlatmıştır.

Sağlıkta kalite çalışmaları kapsamında şu ana kadar hastaneler, ağız ve diş sağlığı hizmetleri, diyaliz hizmetleri, evde sağlık hizmetleri ve 112 acil sağlık hizmetlerine yönelik kalite standartları geliştirilmiş, ayaktan sağlık hizmetleri ile aile sağlığı merkezlerine yönelik standart geliştirme çalışmaları devam etmektedir.

 Geliştirilen standartlar ile;

  • Sağlık kuruluşunda tüm çalışanların yer aldığı etkin bir kalite yönetim yapılanması ve kaliteli hizmet sunumuna ilişkin faaliyetlerin sistemli bir şekilde yürütülmesi sağlanarak kalite kültürü oluşturulmuştur.
  • Sunulan hizmetlere hasta ve çalışan perspektifinden bakılarak hastaların temel haklarını, güvenliğini ve memnuniyetini, çalışanların ise sağlıklı bir çalışma yaşamı içinde olmaları hedeflenmiştir.
  • Sağlık kuruluşunda verilen tüm tıbbi hizmetler kapsamında olan hasta bakımı, ilaç yönetimi, ameliyathaneler, yoğun bakımlar, görüntüleme hizmetleri, acil servisler, laboratuvarlar tarafından sunulan hizmetlerin kalite hedefleri doğrultusunda verilmesi amaçlanmıştır.
  • Tıbbi hizmet süreçlerinin güvenliğini ve sürekliliğini sağlamaya yönelik gerekli alt yapı oluşturulmuş, belirlenen süreçlere yönelik performans izlenerek ve değerlendirilerek kalitenin sürekli iyileştirilmesi sağlanmıştır.

Sağlıkta kalitenin öneminin işbaşında değil öğrenci iken sıralarda öğrenilmesi gerekliliğini gündemine alan Bakanlığımız bu kapsamda hazırlık çalışmalarını tamamlamış ve “Sağlık Hizmetlerinde Kalite Dersi”nin müfredata eklenmesi talebini Yüksek Öğretim Kurulu’na (YÖK) bildirmiştir. YÖK, 10.07.2019 tarihinde gerçekleştirdiği toplantıda çekirdek eğitim programlarında değerlendirilmek üzere söz konusu programın sağlık meslekleri eğitim müfredatına eklenmesine ilişkin tavsiye kararının üniversitelere gönderilmesini uygun görmüştür. 

Söz konusu dersin “Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ) Sağlık Temel Alanı”nda yer alan ön lisans (QF-EHEA: Kısa Düzey, EQF-LLL: 5. Düzey) ve lisans (QF-EHEA: 1.Düzey, EQF-LLL: 6. Düzey) düzeyinde yükseköğretim veren aşağıdaki programların müfredatına eklenmesi önerilmektedir. Programlar TYYÇ yeterlilik düzeylerine göre kategorize edilmiştir:
                                                                                                                                                                               

5. Yeterlilik Düzeyi (Ön Lisans: QF-EHEA Kısa Düzey, EQF-LLL 5. Düzey) 6. Yeterlilik Düzeyi (Lisans: QF-EHEA 1.Düzey, EQF-LLL 6. Düzey) 
 
  • Ağız ve Diş Sağlığı
  • Ameliyathane Hizmetleri
  • Anestezi
  • Diyaliz
  • Eczane Hizmetleri
  • Elektronörofizyoloji{52}
  • Evde Hasta Bakımı{76}
  • Fizyoterapi
  • İlk ve Acil Yardım{86}
  •  Odyometri{52}
  • Patoloji Laboratuvar Teknikleri
  • Perfüzyon Teknikleri
  • Radyoterapi{52}
  • Sağlık Kurumları İşletmeciliği{34}
  • Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik{34}
  • Tıbbi Görüntüleme Teknikleri{52}
  • Tıbbi Laboratuvar Teknikleri{52}

  • Beslenme ve Diyetetik{81}
  • Biyomedikal Mühendisliği{42,52}
  • Diş Hekimliği Fakültesi
  • Ebelik
  • Eczacılık Fakültesi
  • Fizyoterapi ve Rehabilitasyon{76}
  • Gerontoloji{76}
  • Hemşirelik
  • Hemşirelik Yüksekokulu
  • Sağlık İdaresi{34}
  • Sağlık Kurumları İşletmeciliği{34}
  • Sağlık Yönetimi{34}
  • Tıp
  • Tıp Fakültesi    

 

İyiden mükemmele gidişi ilke edinen ve sağlıkta kaliteyi uluslararası düzeye taşıyan uygulamalar gerçekleştiren Bakanlığımız bu çalışma ile kalitenin daha sağlam temeller üzerine oturmasını ve kurumsallaşmasını sağlamıştır.

Kamuoyuna saygıyla duyurulur.

SAĞLIK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
SAĞLIKTA KALİTE, AKREDİTASYON VE ÇALIŞAN HAKLARI DAİRE BAŞKANLIĞI
Hızlı Menü
  • Kurumsal
  • Mevzuat
  • Türkiye Sağlıkta Kalite Sistemi
  • Yayınlar
  • Dijital Uygulamalar
  • İletişim
Kongreler, Eğitimler ve Toplantılar
  • Kongreler
  • SKS Değerlendiricisi Sertifikalı Eğitim Programı
  • SKS Uzaktan Online Eğitim
  • İl Sağlık Müdürlüğü Eğitimleri
  • Toplantılar
  • Arşiv
Yayınlar
  • Sağlıkta Kalite Standartları (SKS)
  • Rehberler
  • Sağlıkta Performans ve Kalite Dergisi
  • Kongre Yayınları
  • Arşiv

Üniversiteler Mahallesi Şehit Mehmet Bayraktar Caddesi No:3 Çankaya/Ankara 0(312) 585 25 81

Copyright © 2025 T.C. Sağlık Bakanlığı Tüm hakları saklıdır.