×
SAĞLIK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ

SAĞLIK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ

SAĞLIKTA KALİTE, AKREDİTASYON VE ÇALIŞAN HAKLARI DAİRE BAŞKANLIĞI

×

  • Hakkımızda
  • Organizasyon ve Teşkilatımız
  • Daire Başkanı
  • Dairemiz Görev Alanları
  • Birim Görev Alanları

  • Kanun
  • Yönetmelik
  • Yönerge
  • Genelge
  • Talimat
  • Arşiv
Türkiye Sağlıkta Kalite Sistemi

  • Sağlıkta Kalite Standartları (SKS)
  • Rehberler
  • Sağlıkta Performans ve Kalite Dergisi
  • Kongre Yayınları
  • Arşiv

  • Sağlık Bakanlığı Kurumsal Kalite Sistemi
  • ​Türkiye Hasta Güvenliği Bildirim Sistemi
  • Türkiye Sağlıkta Çalışan Güvenliği Bildirim Sistemi
  • Türkiye Sağlıkta Kalite Göstergeleri Sistemi
İletişim
  • Site Haritası
Atatürk
https://shgm.saglik.gov.tr

SAĞLIK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ

SAĞLIKTA KALİTE, AKREDİTASYON VE ÇALIŞAN HAKLARI DAİRE BAŞKANLIĞI

  • Anasayfa
  • Kurumsal
    • Hakkımızda
    • Organizasyon ve Teşkilatımız
    • Daire Başkanı
    • Dairemiz Görev Alanları
    • Birim Görev Alanları
      • Sağlıkta Kalite Standartları Birimi Görev Alanı
      • Sağlıkta Kalite Göstergeleri Birim Görev Alanları
      • Sağlıkta Kalite Değerlendirmeleri Birimi Görev ...
      • Sağlıkta Akreditasyon ve Uluslararası İlişkiler ...
      • Klinik Kalite Birimi Görev Alanı
      • Sağlıkta Kalite Yayınları ve Etkinlik Yönetim ...
      • Hasta ve Çalışan Güvenliği Birimi Görev Alanı
  • Mevzuat
    • Kanun
    • Yönetmelik
      • Sağlıkta Kalitenin Geliştirilmesi ve Değerlendirilmesine ...
      • Sağlık Bakanlığı Sertifikalı Eğitim Yönetmeliği
      • Sağlık Alanı Sertifikalı Eğitim Standartları
    • Yönerge
      • Arşiv
    • Genelge
    • Talimat
      • SKS Öz Değerlendirmeleri
      • Evde Sağlık Hizmetlerinde Kalite Çalışmaları
    • Arşiv
      • Sağlık Hizmeti Kalitesinin Geliştirilmesi ve ...
      • Sağlıkta Performans ve Kalite Yönergesi (2011)
      • Hasta ve Çalışan Güvenliğinin Sağlanmasına Dair ...
      • Sağlıkta Performans ve Kalite Yönergesi (2010)
  • Türkiye Sağlıkta Kalite Sistemi
  • Yayınlar
    • Sağlıkta Kalite Standartları (SKS)
      • Güncel Standartlar
      • Arşiv (SKS Standartları)
    • Rehberler
      • SKS Rehberleri
      • Hasta Güvenliği Rehberleri
      • Arşiv (SKS Rehberleri)
    • Sağlıkta Performans ve Kalite Dergisi
      • Amaç ve Kapsam
      • Araştırma ve Yayın Etiği
      • Yayın Politikası
      • Etik Politika
      • Yazım Kuralları
      • Hakemlik ve Değerlendirme Süreçleri
      • Hakem Kurulu
    • Kongre Yayınları
    • Arşiv
      • Performans-Kalite ve Hasta Güvenliği Ajansı
      • Eğitim Dokümanları
      • Diğer Yayınlar
  • Dijital Uygulamalar
    • Sağlık Bakanlığı Kurumsal Kalite Sistemi
    • ​Türkiye Hasta Güvenliği Bildirim Sistemi
    • Türkiye Sağlıkta Çalışan Güvenliği Bildirim Sistemi
    • Türkiye Sağlıkta Kalite Göstergeleri Sistemi
  • İletişim
  • Anasayfa
  • Duyurular
  • Sağlıkta Kalite Standartları (SKS)-Anket ...
Yazıyı Büyüt Yazıyı Varsayılan Yap Yazıyı Küçült
Yazdır

Öne Çıkanlar

  • Otizm Spektrum Bozukluğu Sağlık Olgusu gösterge ... 04 Mart 2025
  • SKS Gösterge Yönetimi Rehberi (Sürüm 3) Güncellendi 04 Haziran 2024
  • Sağlıkta Performans ve Kalite Dergisi 21 nci Cilt ... 30 Mayıs 2024

  • X de paylaş
21 Ekim 2024

“Sağlıkta Kalite Standartları (SKS)-Anket Uygulama Rehberi” Daire Başkanlığımızca hazırlanarak 10.03.2019 tarih ve E.18 sayılı makam onayı ile yürürlüğe girmiştir. Söz konusu rehber “Çalışan Geri Bildirim Anketi” ve “Hasta Deneyimi Anketleri” ile anket uygulama ilkelerini içermektedir.

Söz konusu anketler, sunulan sağlık hizmetinin niteliğine göre değişmekte olup, kuruluşlara göre kullanılması gereken anketler aşağıdaki tabloda gösterilmiştir:


Kuruluş

Kullanılacak Anketler

Hastaneler

  • Hasta Deneyimi Anketi-Yatan Hasta
  • Hasta Deneyimi Anketi-Ayaktan Hasta
  • Hasta Yakını Deneyimi Anketi-Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hastanesi (Ayaktan hastalar için)
  • Hasta Deneyimi Anketi-Acil Servis
  • Hasta Deneyimi Anketi-Diyaliz Hizmetleri (Hastane Bünyesinde Yer Alan Diyaliz Üniteleri için)
  • Çalışan Geri Bildirim Anketi

ADSM’ler ve ADSH’ler

  • Hasta Deneyimi Anketi-Ağız ve Diş Sağlığı Hizmetleri
  • Çalışan Geri Bildirim Anketi

Diyaliz Merkezleri

  • Hasta Deneyimi Anketi-Diyaliz Hizmetleri
  • Çalışan Geri Bildirim Anketi

Evde Sağlık Koordinasyon Merkezleri

  • Hasta Deneyimi Anketi-Evde Sağlık Hizmetleri
  • Çalışan Geri Bildirim Anketi

İl Ambulans Servisi Başhekimlikleri

  • Hasta Deneyimi Anketi-112 Hizmetleri
  • Çalışan Geri Bildirim Anketi

Hasta deneyimi anketlerinin amacı, hasta geri bildirimleri alınarak sağlık kuruluşunda sunulan hizmetlerin hasta bakış açısı ile değerlendirilmesinin sağlanmasıdır. Buradan elde edilen veriler sağlık hizmetinin kalitesinin artırılması için kullanılacaktır. Çalışan geri bildirim anketi ile çalışanların görüşlerinin alınması, bu görüşlerin sağlık kuruluşunda sağlıklı çalışma ortamının oluşturulması süreçlerine yansıtılması, ideal ve güvenli bir çalışma ortamı ve altyapısının sağlanmasına yönelik faaliyetlere kaynak sağlanması amaçlanmıştır.

Bu rehberde yer alan anketler, kamu, üniversite ve özel tüm sağlık kuruluşlarında uygulanmak üzere belirlenen asgari soruları içermektedir.

“Hasta Deneyimi Anketleri” hastanın tetkik ve tedavi işlemlerinin tamamlanması ve sağlık kuruluşundan ayrılmasını takiben “Telefon Görüşmesi” yöntemi ile uygulanacaktır.

“Çalışan Geri Bildirim Anketi” ise, anketin uygulanması planlanan tarihte bir yılını doldurmuş çalışanlara “İnternet veya İntranet” üzerinden uygulanacaktır.  

Söz konusu anketler 01 Nisan 2019 tarihi itibariyle kullanıma girmiş olup, tüm sağlık kuruluşlarının bu tarihten itibaren güncel anket setini kullanması gerekmektedir.

Sağlıkta Kalite Standartları Hastane Seti’nde devam eden revizyon çalışmaları tamamlandığında, sette yer alan HHD03, HSÇ12, GBHD01, GBSÇ01 kodlu standart ve göstergeler anket uygulama rehberi ile uyumlu hale getirilecektir. Kurumsal Kalite Sistemi’ne anket veri girişi ile ilgili düzenleme kısa süre içinde tamamlanacak ve kullanıma açılacaktır.

SKS Anket Uygulama Rehberi’ne aşağıdaki linkten ulaşılabilmektedir. Rehberin Ülkemiz sağlık sistemi için hayırlı olmasını temenni ederiz.

Makam Onayı için tıklayınız.


Anket Uygulama Rehberi için tıklayınız.

SAĞLIK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
SAĞLIKTA KALİTE, AKREDİTASYON VE ÇALIŞAN HAKLARI DAİRE BAŞKANLIĞI
Hızlı Menü
  • Kurumsal
  • Mevzuat
  • Türkiye Sağlıkta Kalite Sistemi
  • Yayınlar
  • Dijital Uygulamalar
  • İletişim
Kongreler, Eğitimler ve Toplantılar
  • Kongreler
  • SKS Değerlendiricisi Sertifikalı Eğitim Programı
  • SKS Uzaktan Online Eğitim
  • İl Sağlık Müdürlüğü Eğitimleri
  • Toplantılar
  • Arşiv
Yayınlar
  • Sağlıkta Kalite Standartları (SKS)
  • Rehberler
  • Sağlıkta Performans ve Kalite Dergisi
  • Kongre Yayınları
  • Arşiv

Üniversiteler Mahallesi Şehit Mehmet Bayraktar Caddesi No:3 Çankaya/Ankara 0(312) 585 25 81

Copyright © 2025 T.C. Sağlık Bakanlığı Tüm hakları saklıdır.