Bilindiği gibi, SKS setinde yer alan "Afet ve Acil Durum Yönetimi” bölümünün amacı; sağlık kurum ve kuruluşlarında olası acil durumlar için hazırlık yapılması, müdahale planlarının belirlenmesi ve gerekli önlemlerin alınmasıdır.
Bu doğrultuda, yataklı tedavi hizmeti vermeyen sağlık kurumlarında afet ve acil durum planlarına işveren tarafından verilen onayın yeterli olup olmadığı hakkında sahadaki görüş ayrılıklarına istinaden; SKS ADSH seti “KAD03 Afet ve acil durum planı oluşturulmalıdır” standardının rehberlik kısmında “Yataklı tedavi hizmeti sunan kurumlar hastane afet planı (HAP) oluşturmakla yükümlüdür. Yataklı tedavi hizmeti sunmayan kurumlar ilgili mevzuat doğrultusunda plan oluşturmalıdır.” ifadesi bulunmaktadır. Bu ifadeden anlaşıldığı üzere, sağlık kurum ve kuruluşları ilgili mevzuat doğrultusunda faaliyetlerini gerçekleştirecektir. Yataklı tedavi hizmeti vermeyen sağlık kurumlarında “İşyerlerinde Acil Durumlar Hakkında Yönetmelik” kapsamında hazırlanan acil durum planları için “İşveren tarafından onaylanan acil durum planının sayfaları numaralandırılarak; hazırlayan kişiler tarafından her sayfası paraflanıp, son sayfası imzalanır. 15/1/2004 tarihli ve 5070 sayılı “Elektronik İmza Kanunu”na uygun olarak güvenli elektronik imza ile imzalanmış olan acil durum planları da geçerlidir.” ibaresi yer almaktadır.
Bu bağlamda, söz konusu standartta yer alan “sağlık kurum ve kuruluşları ilgili mevzuat doğrultusunda faaliyetlerini gerçekleştirecektir” hükmüne istinaden işveren tarafından onaylanan ve gerekli güvenlik önlemlerini içeren acil durum planlarının hazırlanmasının yeterli olduğu, ayrıca il düzeyinde onay alınmasına gerek olmadığı hususu,
Önemle duyurulur.
Sağlıkta Kalite, Akreditasyon ve Çalışan Hakları Daire Başkanlığı