Günümüzde sağlık hizmetlerindeki kalite, ülkelerin gelişmişlik göstergelerinden biri olarak kabul edilmektedir. Genel Müdürlüğümüzce yürütülen sağlıkta kalite çalışmalarının önemli konularından biri ise hasta güvenliğidir.
Hasta güvenliği, hastaya istemsiz zarar verme veya hastanın olası zarar görme durumunun engellenmesi anlamına gelmekte ve sağlık hizmetinin sunumu esnasında hastalara verilebilecek zararı önlemek amacıyla sağlık kuruluşları ve bu kuruluşlarda çalışanlar tarafından alınan önlemleri kapsamaktadır.
Dünya Sağlık Örgütünün (DSÖ) 2006-2007 yılında ortaya koyduğu hasta güvenliği programında belirlenen eylem alanlarından biri hatalardan öğrenmedir. DSÖ 2005 yılında hazırladığı raporda ise hasta güvenliği konusunda hatalardan ders alınabilmesi ve sağlık kuruluşlarında raporlamanın yapılabilmesi için yerel, bölgesel ve ulusal bildirim sistemlerinin kurulması gerektiğini belirtmiştir.
Bu hedef doğrultusunda yapılan çalışmaların amacı, tıbbi hatalardan öğrenmeye yönelik çalışmaları ve gelişmeleri derleyerek, sağlık çalışanlarının bu konudaki farkındalık ve bilgi düzeylerini artırmak, ülkemizde hasta güvenliği kültürünün oluşturulmasına katkı sağlamaktır.
Bu sayfada, hatalardan öğrenme konusunda önem arz eden sağlıkta kalite standartları (SKS) ve göstergeleri ile konuya ilişkin ulusal ve uluslararası bazı çalışmalara ulaşabilirsiniz.
Not: Sağlıkta kalite standartları dosyasında yeşil renkle vurgulanmış alanlar, standardın değerlendirme ölçütünün konu ile ilişkili olduğunu göstermektedir.