Sağlık hizmeti sunumunda kurumların en önemi paydaşları, hizmeti alan, hasta ve hasta yakınları olarak ifade edilebilir.Araştırmalara göre hasta ve hasta yakınlarının karar mekanizmalarına ve bakım sürecine katılımı sağlık sonuçlarına önemli katkılar sağlamaktadır. Hasta ve hasta yakınları;
- Doğrudan bakım kararları ve bakım süreci uygulamaları,
- Kurum düzeyinde organizasyonel tasarım veya kararlar,
- Yönetişim düzeyinde sağlık politika kararları
gibi konulara aktif katılım sağlayabilirler. Böylece hastaların sağlığı ve beraberinde sağlık sistemi iyileştirilebilir ve geliştirilebilir. Hasta ve hasta yakını katılımının amacı sağlık profesyonelleri ile hasta ve hasta yakını arasında iş birliğine dayalı bir ortaklığın geliştirilmesi olarak tanımlanır. Ayrıca, bu ilişkinin nihai amacı hem bireyler hem de toplum için sağlık bakımını, hasta güvenliğini ve sağlık sonuçlarını iyileştirmektir.
Bu sayfada, hasta ve hasta yakını katılımı konusunda önem arz eden sağlıkta kalite standartları (SKS) ve göstergeleri ile konuya ilişkin bazı kaynaklara ulaşabilirsiniz.
Not: Sağlıkta kalite standartları dosyasında yeşil renkle vurgulanmış alanlar, standardın değerlendirme ölçütünün konu ile ilişkili olduğunu göstermektedir.